Cik Atenn Azlan//

JEMPUT BACA TIPS MAKEUP PERNIAGAAN INTERNET PRODUK KOSMETIK




Noor Fathin Bt Azlan
Cik Atenn Azlan
24 tahun
Married
Kelantan
Universiti Malaya





















Aku Planner Wedding .

Assalamualaikum .

Nak menikah ni bukan suatu perkara mudah seperti yang disangkakan . Aku punya la penat mentelaah study survey bermacam jenis hal mengenai bab nikah ni . Dari benda yang wajib , sunat , harus , makhruh dan haram i mean membazir duit . Kekadang tu aku jeles je tengok member member aku best best je duk terbongkang tidur duk melayan mimpi. Aku pulak 2,3 pagi memang sah sah duk melayan Pakcik Google dengan Paksedara Youtube sambil ditemani dengan collagen eye mask yang duk bertempek kat mata ni bagaikan tak mau berpisah katanya . For ur information , collagen eye mask ni baek yang amat untuk mata korang lagi lagi yang suka mengadap laptop , layan utube dengan kaki game . Boleh menghilangkan eyebag sekaligus menyegarkan mata dan aumm aumm . Aku punya la gila duk borong mendealah ni dekat 150 pcs semata mata nak bagi mata aku tampak segar di hari persandingan nati . Tempek mak jangan tak tempek . Curlas ko jah !

Seperti biase laa , bab decorate pelamin , meja beradap , baju baju , mekap sume memang sah sah la aku yang kena pikir , survey dan cari harga yang berpatutan . Dia ? Goyang kaki jela . Laki ape sangat fungsi dia selain berlatih cara cara nak akad nikah dengan bagi duit hantaran je . Tapi , apa yang aku nak buat , dia bersetuju je . Alhamdulilah . 

Aku punya idea ni memang dari dulu lagi nak buat , teringin sangat . Jenis aku pulak suka barang barang kayu jati , yang rustic , yang ala ala vintage camtu . Tah la , jenis jiwa aku ni memang lebeh cenderung ke arah mendealah camtu . Especially yang aku nampak pasal diri aku ni , aku suka fesyen retro , skinny jeans yang koyak koyak , aku punya stail lebeh suka nampak vintage stail retro buruk camtu . Dulu kan aku kaki layan vespa dengan punk ala solehan gitu . Tu kisah lama , aku dah banyak insaf . Tapi kekadang style dulu terbawa bawa sampai sekarang , cuma aku sesuaikan dengan keadaan fesyen semasa . Haha . 

Amer pon dia punya jiwa raga dia tu ada ngam ngam semacam je dengan aku . Memang melekat la . Dia punya style tu memang mampu buat aku leleh sampai banjir la . Yelaa , kami kan geng skinny . Haha . Aritu pon kitorang ade discuss kononnya kasut untuk hantaran kitorang nak letak kasut Dr. Marten . Aku okey je , nampak cam masyuk la jugak dengan tema majlis tu yang ala ala vintage rustic tuu . Tapi tu la , takkan aku pon nak kasut tu jugak kan ? Kang nati tak pasal pasal ayah aku baling kasut tu melekat kat kepala aku . Hahaha . Ikut adat beb , ikut adat .

Aritu aku ade bincang dengan ma aku , aku cakap la yang aku ni kempunan sangat nak tema majlis nikah bla bla camni . Ma aku tak kesah pon , asalkan aku ade fulus :3 Ok , ma aku seakan akan tidak mengerti yang aku mitak ditambah sedikit kos sara nikah ni . Aku ada mitak ma aku agar dia dah boleh start mengorak langkah tanam rumput hidup , ala kononnya nak buat majlis ala secret garden gitu , pelamin kat luar rumah nokk . Gojesss , meriahh .

Tapi tu la , ma ayah aku cakap aku ni punya kepala hotak taknak kalah dengan orang . Nak buat pelik pelik. Katanya dorang susah kot nak dapat kayu kayu , ranting dahan camtu . Tapi aku ni macam biasa la keluarkan modal perihat sifat anak sulung yang sangat degil dan keras kepala . Nak jugak , nak jugak . Budak Amer tu memang dah takkan kata ape dah , dia takkan bantah hape pon . Kalau tak nanti aku akan mitak suh dia yang handlekan sume . Paling teruk , aku mitak postpone nikah . Dah 3 kali dah aku buat camtu , kononnya nak tunjuk perasaan la . Jawabnya dia setuju , alamak mati aku . Shyy perempuann .

Aku takdela nak buat grand kalah kak ct nurhalija . Tapi cukup la wooww awesome so good namun berpatutan . Haha .

Aritu aku ade pusing pusing kat kawasan kilang area Damansara . Boleh tahan jugak kayu kayu yang dorang duk campak buang sesuka hati . Geram pulak aku nengoknya . Ok la kalau setakat nak background pelamin , pastu nak buat decorate untuk photobooth atau candy buffet ke hape . Tapi tu la , takkan aku nak buat rumah Amer tu cam stor kayu buruk pulak . Tak ke nati kena gigit dengan lipan , parah aku . 

So aku buat keputusan aku nak pungut je kat kawasan kilang area rumah aku kat Pengkalan Chepa . Tu pon kalau dorang nak bagi , kalau tak aku bagi je duit sikit sikit . Ade jugak aku survey kedai barangan terpakai tapi takde hape pon yang mencengkam jiwa aku ni . 

Namun kan , ceh namunn . Namun aku bersyukur sebab aritu aku ada mitak keje kat Mid Valley , butik jual barang barang vintage rustic camni la . Ade bunga bunga putih fresh , vespa kecik , telepon klasik , tayar motor yg klasik gila baq ang . Pastu barangan nikah yg retro klasik gituu . Gilaa laa , memang masyuk dengan jiwa . Makin bersemangat la aku nak pi keje sambil usha usha barang kat situ . Mane la tahu kot kot dapat rego staff :P

Aku takdela demand sangat , tapi aku try nak buat yang terbaek untuk hari terindah untuk aku dengan dia . Atleast bila anak anak cucu cucu aku tgk balik album nikah aku , dorang akan cakap : Opah ni kreatif giler , awesome doe :P

Mungkin aku ni nampak beria ia kan ? Ofcourse la aku beria ia , sebab first time aku nak nikah , dan insyaallah aku bakal dinikahkan dengan insan yang aku cintai . So , aku nak buat yang terbaek , sedaya mampu . Lagi pun , ideas aku ni takde menggunakan duit yang banyakk giler giler , cuma kena rajin la cari barang barang , idea kena selalu bernas dan kena super duper kreatif baq anggg . Kat kedai RM2 pon ade barang barang cenggini tau :P

Mungkin sampai sini sudah celoteh aku , dah penat sangat . Skang ni aku nak call Amer , nak discuss ape patut peras ugut paksaan akan berlaku kejap lagi :P

Cinta itu Nikah dan Nikah itu buktinya cinta . Namun , Allah yang menentukan segalanya . Doakan agar kitorang terus sukses dan sukses sukses aje .

Salam sayang ,
Atenn comey :P  Bluwerkk .