Cik Atenn Azlan//

JEMPUT BACA TIPS MAKEUP PERNIAGAAN INTERNET PRODUK KOSMETIK




Noor Fathin Bt Azlan
Cik Atenn Azlan
24 tahun
Married
Kelantan
Universiti Malaya





















Bila Dah Bergelar Isteri Orang

Assalamualaikum .

Ramai member member aku yang bertanyakan soalan ' best ke hidup bila dah jadi isteri orang ? '

Jawapan aku ?

Allahu . Hanya Allah Maha mengetahui saja yang mampu memahami apa yang aku rasakan sekarang . Cukup cukup bahagia . Aku betul betul bahagia disamping suami tercinta sekarang . Padan la bila orang kata  kalau nak rasai dan nikmati kebahagiaan tu haruslah cepat cepat nikah .

Lagi indah bila bercinta sebagai suami isteri . Sumenya halal beb . Nak manja manja , nak gedik gedik bagai sume dah dihalalkan dah .

Apa yang best sangat tu aten oi ?

Maaf sangat sangat kalau entry aku kali ni berbaurkan kegedikan yang sangat melampau . Please . Tolong maafkan aku terlebih dahulu . muhasabah diri kononnya .

Firstly , di hari pertama aku diijabkabulkan dan selepas dia melafazkan ' Aku terima nikahnya Noor Fathin bt Azlan dengan mas kahwin ..... ' . Suddenly , my bestie berbisik di telinga kanan aku dan wish ayat sakti sampaikan aku nak menitiskan airmata ' Tahniah ! Selamat sudah menjadi isteri orang ' Dan dari situ baru la aku tersedar dari mimpi yang aku sudah menjadi isteri yang sah kepada Mohd Muzamir bin Mahyuddin dengan sekali lafaz . 

Then , ma aku berbisik di telinga kiri aku ' Amer menangis . Mungkin bahagia sebab dah memiliki kaklong ' . Lagi sekali my bestie berbisik di telinga aku ' Kau taknak nangis ? Sejantan Amer boleh nangis , kau tak nangis pulak . Kau memang hebat ten '

Aku ?

Aku dah pun menangis dalam hati bila ayah aku datang pada aku sebelum aku diijabkabulkan jual-beli

' Kaklong , ayah minta izin untuk lepaskan kaklong . Lepas ni , ayah dah tak jaga kaklong lagi dah , segala dosa dosa kaklong ayah dah takkan tanggung dah dan ini tanggungjawab ayah terakhir untuk kaklong '

Well , sape cakap aku tak menangis ? 

Aku kalau menangis , rosak majlis . Dan rosak mekap sanding aku yang berharga RM350 ni . Uwaaa . Memang tak la kalau aku nak menangis . Aku hanya mampu sobs sobs dalam hati je . Sabo jela .

Sementelaah itu , aku masih memerhatikan si dia yang sedang sebak sebak mengesat airmata sambil memeluk dan bersalaman dengan orang orang disekelilingnya . Dan sempat lagi dia menoleh dan matanya galak mencari aku di belakang sambil memberikan aku senyuman yang sangat annoying -_-

Dan majlis aku berjalan dengan gembira dan jayanya . Amiiin .

Dan sekarang hidup kami sangat sangat bahagia bila dah bergelar pasangan suami isteri . Ya Allah , indahnya bila dapat melayari hidup bersama dengan orang tercinta dan orang yang mencintai kita setulus hati . Hakpuii.

Dia yang aku kenal sangat sangat berbeza dengan yang dulu . Dulu nampak macam tak sayang aku sangat , ego tahap palatgilababi langsung taknak mengalah cakap i love u too balik , taknak cakap rindu sayang bagai walaupun kena goda atau aku buat buat merajuk . Dan dulu kalau nak gayut pun paling lama 10 minit lepas tu adios amigo babai , mesej 4,5 keping sehari . Whatsapp memang tak main la . Wechat 2 hari sekali , tu pon kejap kejap . Kadang kadang langsung tak reply wechat aku . Serius rasa cam nak terjun lombong . 

Tapi nasib baik dia dapat aku yang macam tak kisah sangat dengan sume tu , sebab aku pun tak suka sangat gayut , tak suka sangat mesej . Kadang kalau dia mesej pun , aku baca dan aku tak reply terus , sejam kemudian aku reply la . Entah la rasa cam annoying sangat bila fon selalu ada kat tangan . 

Aku lebih suka buat kerja aku . Tidur , makan , dengar lagu , berangan , main facebook blog bagai dan lepak dengan member member .

Yang penting sekali , kena saling percaya walaupun dia tak pernah percayakan aku . Erkk .

Sekarang ni dia dah lain sangat . Lebih sayang aku , terlajak take care pasal aku , mudah rindu aku berpisah pergi kerja 3,4 jam pastu sanggup ponteng kerja balik rumah semata mata nak jumpa aku . Haha. Overall dia dah nak jadi mat romeo sampai aku naik geli . Euw euww . Betul ke ni laki aku ? Oh tidak . 

Baru la sekarang aku dah faham dengan satu ayat ' Sape tak sayang bini oii '

Apa yang best kahwin muda dari segi pandangan aku sendiri ?

Kahwin muda ni best bila kita nak wedding photoshoot kita rasa tak segan dengan umur kita sendiri . Hihi . Then nampak sweet . Satu lagi kepala otak pun still gila gila lagi . Maknanya sangat best dapat dating dengan suami feeling feeling cam pasangan kekasih merpati dua sejoli . Masih muda lagi khennn .

Dan yang paling best bila aku dapat merasai pengalaman berkahwin di zaman aku masih lagi menuntut ilmu , memiliki suami di musim study week dan musim final exam . Best woo . Okey , best dia macamane ? Best dia bila kita study penat penat , kita dapat menatap wajah insan yang tercinta di depan mata secara live . Bila kita kepenatan dia datang belai rambut kita , memberi bantuan dalam segi urutan badan . Best tu dapat massage . Lagi satu , dia taknak bagi aku stress dia ajak pulak keluar shopping , buat senaman renggangan kepala otak katanya . Betul betul terbukti dapat mereleasekan stress . Hehe .

Ok ok . Yang ni lagi best . Kau bayangkan dalam seminggu duit RM10 aku tak abes abes lagi . Kalau dulu RM50 dua hari , paling hebat seminggu RM200 . Sekarang RM10 ni sampai tak tahu nak buat ape dah . Kalau sape sape yang nak duit RM10 aku tu , korang boleh pm aku . Hoho .

Lagi satu yang paling best bila sumenyaaaa ...... ' Aten , awk letak katne towel saya ? .. Aten mane deodorant saya ? .. Aten , awak ada nampak baju saya yang kaler ..... Aten , nati tolong carikan seluar saya yang .... Aten , aten , dan aten '  Sejak bila aku jadi minah google ni ?

Dan aku akhirnya bertukar rupa menjadi hulk pink yang sangat comel . Uwarghhhhh .  Uwarghhhhh .  Uwarghhhhh .

Tengok tak peranan aku bila jadi isteri dia ? Jadi bahan rujukan -_-

Dah la , i ada banyak lagi kerja yang nak dibuat . Nak kemas bilik tidur , nak kemas rumah , nak basuh baju , nak lipat baju , nak masak masak , dan paling best nak sambung study yang sangat euwww . Kejap lagi laki i nak balik lunch kat rumah katanya .

Awak , jangan lupa milo ais ikat tepi satu . Opsss .

Salam sayang , atenn :)