Cik Atenn Azlan//

JEMPUT BACA TIPS MAKEUP PERNIAGAAN INTERNET PRODUK KOSMETIK




Noor Fathin Bt Azlan
Cik Atenn Azlan
24 tahun
Married
Kelantan
Universiti Malaya





















Cerita Semalam : Celebrate Birthday Dia 28 Tahun

Berdiri depan cermin .

Pakai bedak
Pakai celak 
Pakai maskara 
Iron rambut 
Pakai perfume 
Berdandan cantik cantik 
Special untuk awak malam ini 

Bunyi pintu rumah dibuka # Hubby dah balik .

Aku berlari lari mencari tempat persembunyian .

Tak sempat . Kesuntukan masa . Ohmaigod ohmaigoddd .

Tempat berdekatan . *Bilik air . Fuh , selamat .

Menyorok =___=

Aish takde pasal pasal aku kena menyorok .

Bunyinya seperti kamu shopping barang dapur . * Hatiku berkata

Tapi , tanpa aku ? Nevermind . Terus berusaha bersembunyi .

Dari dalam bilik air , bunyi ketukan lesung ke atas tulang tulang ayam .

Awak nak masak ea ?

Tapi kali ni tanpa aku lagi . 

Aku dari dalam memikirkan cara persembunyian paling afektif lagi kreatif .

Kejap kejap di belakang pintu .

Kejap kejap di sebelah pintu .

Yang ni lagi sedeh , hampir 15 minit aku hilang di pandangan mata dia . Tapi dia masih tidak tercari cari.

Dia masih lagi di dapur sedang berjuang mematahkan tulang tulang ayam , semangat woo

Aku ? Aku dan bilik air ? 

Penat . Give up .

Terus melangkah keluar sambil mengomel ;

Aku : Awak , kenapa tak cari saya ? Awak tau tak saya duk menyorok terperap dalam bilik air lama gila . Penat tau takkkkk . 

Dia : La , mane la saya tau awak duk dalam bilik air . Yang awak duk menyorokkan diri dalam tu buat ape ?

Aku : Saya nak awak cari saya la . Saya nak awak risau bila bini awak takde dlm rumah .

Dia : La. Saya ingatkan awak tidur dalam bilik .

Dia : Okey okey . Pergi menyorok balik . Nati saya cari awak lagi ,

Aku : Janji awak cari saya ea ?

Aku berlari lari menyorok dalam bilik air balik .

Tempat yang sama =___="

Aku menjerit dari dalam ,

Ok . Cari la !

Mana awak aten . Aten aten aten .

Dia kat luar buat buat semangat mencari . Terjah bilik tu terjah bilik ni . Cari bawah sofa . Cari bawah sink . Emm nyampahnya kita -_-

Dari dalam aku nampak dia nak datang ,

Dia masukkkkk ,

Dannnnnn ,

Happy Birthday sayanggggggggggggg !

Tepung gandum bertaburan di lantai rumah . * Renjis renjis di renjis ,

Aku berlari lari mendapatkan dia . Peluk dan kiss pipi dia kuat kuat . Sayang dia sangat sangat .

Sekali lagi ..

Happy Birthday sayang yang ke-28 tahun . Semoga murah rezeki dan dipanjangkan umur dan berbahagia selalu . Muahhh .

Sayang ,

Terima kasih sudi menerima diriku ini ,
Terima kasih atas nikahmu atas diriku ini ,
Terima kasih atas nafkahmu buat diriku ini ,
Terima kasih atas doamu buat diriku ini ,

Terima kasih atas bimbinganmu atas diriku ini ,
Terima kasih atas kasih sayangmu atas diriku ,
Terima kasih atas masa yang diluangkan buat diriku ,
Terima kasih atas semuanya .

Semoga kita kekal happy go lucky sampai bila bila .

Selamat ulang tahun yang ke 28 tahun suamiku syurgaku :)

Amiiin ,

Aku bersyair depan dia , dengan tangan terangkat angkat mengalahkan A.Samad Said , dengan badan melentok liuk , macam nak menari pun ada . Haha

Meh tidur sayang ;)


Bila aku bangun tidur untuk masak sahur , aku nampak si dia sedang solat .
Dalam hati aku mungkin dia sedang menunjukkan rasa syukur kepada Allah sebab
diberikan peluang untuk terus hidup di dunia sementara ini . I proud of u sayang . 
Sori sayang tak dapat join sebab saya 'cuti' :)

Persoalannya : Kita nak celebrate katne ? Atau awak nak saya masak then buat dinner light kat rumah time moreh nanti ? Haha . Tapi saya nak kek . Dia : Ni birthday sape ? Aku : Ok fine fine fine *libas rambut ,


Salam sayang , aten :)