Cik Atenn Azlan//

JEMPUT BACA TIPS MAKEUP PERNIAGAAN INTERNET PRODUK KOSMETIK




Noor Fathin Bt Azlan
Cik Atenn Azlan
24 tahun
Married
Kelantan
Universiti Malaya





















Bukan Lagi Sehati, Malah Senyawa

Puisi malam untuk suamiku ,

Andainya malam tidak pernah berakhir , setiap saat ku bersamamu hingga penghujungnya. Malamnya aku memetik gitar nyanyikan syair yang tulus. Aku persembahkan kalbuku ini hingga kau tertidur di lelapku.

Selamat malam cinta ,


Sebelum aku melelapkan mata, aku memegang tangannya penuh erat. Ku kucup ku belai tangannya. Dan itulah rutin harianku sebelum berpisah dengannya dan bersua muka bertentang mata kembali dengan hari yang penuh cinta di dada. 

Kali ini eratnya tangan ku genggam agak kuat dan sedikit menyakitkan dia.

Tak pasti samada ini persoalan atau sekadar hormon wanita yang seringkali merosakkan minda, padahal itu tidak patut dijadikan sebab untuk aku mulakan drama murahan ini.

' Awak, saya taknak berpisah dengan awak ..... '

' Apa yang awak merepek ni ?' 

Dia memeluk badanku seakan mengerti perasaan aku disaat itu. Kadang hormon ku tidak menentu. Layankan saja getus hatinya

Dia, ' Takde sape yang nak berpisah dengan awak la. Kenapa ni sayang ? '

Aku , ' Tapi apa yang saya baca walaupun kita dah kahwin, kadang kadang jodoh kita yang sekarang bukan......

Dia , ' Dah awak . Diam '

Aku, '....bukan untuk kita pada masa akan datang . Mungkin jodoh kita hanya sekadar persinggahan di angin lalu .'

Dia , ' Awakk, diam. Tolong jangan cakap. Tolong jangan cakap lagi.' Merayu !

Suasana sepi menyelebungi hati .

Aku dan dia sama sama merasai saat saat itu andainya tiba waktu perpisahan itu. Sebak. Pilu. Luluh. Lemah. Pedih. Tiada daya. Sakit. Mati. Tak terbayangkan.

Menggambarkan sakitnya perpisahan itu. Tak dapat digambarkan.

Salahkah kami bila terlalu leka dengan cinta ? Hingga tidak punya waktu untuk memikirkan perpisahan yang bakal terjadi ? Heyyy ! Untuk apa memikirkan perpisahan pabila kami sudah bersatu erat susah untuk dilepaskan malah ditanggalkan . Tapi, sesungguhnya cinta kami tidak dapat melawan kekuasaanmu Ya Allah, jika engkau mengkehendaki kami berpisah , tiada apa yang mustahil bagimu. Masyaallah .

Mengertilah aku resah, tolonglah tenangkan aku . Detik hatiku ,

Penggantimu ? Mustahil.

Aku sudah buta mata dan hati untuk yang lain

Ya Allah, aku mohon jangan ada yang terpisah antara kami . Kami bukan lagi sehati mahupun sebulu , malah sudah senyawa . Jika ada yang terpisah, maka ada yang tiada antara kami.

Malam itu kami terbuai dengan tidur yang lena dengan harapan pagi itu masih ada lagi cinta buat kami. Dan cinta itu masih lagi milik kami berdua.

Kau dan aku satu. Terikat dalam kisah cinta sepertinya dunia ini hanya milik kita berdua. Kunantikan waktu yang membawa aku kepadamu .

Pagi itu .

Puisi pagi untuk suamiku ,

Selamat pagi cinta !

Manisnya matahari hari ini , tersenyum pada kita seakan dia mengerti. Tadi malam kau nyatakan cintamu. Kau lingkarkan tangannmu di pinggangku dan berbisik sampai bila pun kita pasti bersama dalam bahtera dua insan bercinta.

Jodoh itu rahsia Allah, walaupun sudah terbukti di mata dunia kau dan aku adalah satu, tapi segalanya mungkin bisa berubah atas kehendaknya. Bisa berubah kau dan aku tidak memiliki sesiapa antara kita. Tapi Allah itu maha mendengar dan maha memahami, selalulah merintih merayu dan berdoa kepada Allah agar jodoh ini berkekalan ke syurga sana. Insyaallah , amiiin :)

Dan sampai bila pun , aku berani hadapi apa saja asalkan aku tetap denganmu . Denganmu sayang ,

Apakah aku saja yang merasai keresahan ini ? Kenapa tidak kamu ? Dan kenapa tidak kita ?

Salam sayang :)